Csak a tesztemen keresztül!

Szakmai gondolatok informatikai rendszerek teszteléséről.

Gazda

Friss topikok

  • Akron: @Verhás Péter: Az ügyfeled a cég (vezérigazgatóval, Józsi nénivel) A cég ellenőrzi le és veszi át ... (2018.01.31. 14:09) Miért UAT
  • Verhás Péter: @ hrgy: Egy kicsit felhúztam magam, de sebaj. A lényegi állításokban igazad van, ám a személyekre... (2011.10.09. 00:25) A tesztelés nem mindenható
  • crix: Ez a hozzáállás. Sajnos most is. Aztán csodálkoztak itt a népek, amikor bevállaltam a hétvégi munk... (2011.10.05. 16:56) Újra fizetni kell
  • crix: és milyen specifikáció mentén ment át az ügyfél? elég blind? (2011.10.05. 13:41) Ügyfélteszt
  • fqqdk: fitnesse, concordion, és cucumber integráció lesz? (2011.03.05. 13:42) Automatizált tesztelés és üzleti tesztelés

Társblogok

Blog

Szakmai gondolatok informatikai rendszerek teszteléséről.

A minőségi szoftverhez három dolog kell: tesztelés, tesztelés és tesztelés.

Így tesztelünk mi.

Linkblog

Vicces Dénes XSD-je

2010.09.15. 14:08 | Verhás Péter | Szólj hozzá!

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy nagy cég, akinél teszteltünk, és azt láttuk, hogy bár az egész rendszer, SOA architektúra, szervizek és szervízek (sic!) működnek, de a SOAP válaszok sok esetben nem felelnek meg az XSD-nek. Ez ugyan a kutyát sem érdekelte, hát még a SOAP klienseket mennyire nem; így a WSDL-t nem teljesítő szerver és a kliens egész jól megvoltak mint valami vadházasságban, WSDL által nem szentesítve.

Javasoltuk (tudom, most már tudom, hogy naivitás volt), hogy ezen változtatni kellene. A SOA architektúra sok más mellett arról is szól, hogy kliensek és szerverek a SOAP hívások két oldalán nem csak úgy valahogy összetaláltkoznak, hanem bizony ezt a találkozást WSDL kell, hogy összekösse. Ha pedig akár a kérés, akár a válasz nem felel meg az XSD-nek: nincs vita, hogy ki a hibás.

Erről született is egy jegyzőkönyv, amit a megbeszélés során a projekt menedzser (nevét fedje sűrű homály, felejtés valamint titoktartási nyilatkozatok tömkelege) készített saját jegyzetei alapján. Ezt mindenki megkapta, a főnökök is, és mi is. Idézek belőle:

"A VVSC javaslata, hogy a szervizeket úgy kell kialakítani, hogy a szerviz válaszok megfeleljenek Vicces Dénesnek".

Ezek után, ha a műszaki projekt menedzser

  1. nem tudja, mi az az XSD
  2. nem meri ezt bevallani és megkérdezni, és
  3. XSD helyett Vicces Dénes-t ír, mert így hallotta,

akkor milyen vállalati kultúrára számíthatunk? Egy ideig még sportoltunk, de rá kellett jönnünk, hogy a SOAP válaszok XML-jei soha nem fognak megfelelni ebben a cégben az XSD-nek, vagy ha igen, akkor az vagy a véletlen műve, vagy az már egy másik cég lesz.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csakatesztemenkeresztul.blog.hu/api/trackback/id/tr412298039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása