Csak a tesztemen keresztül!

Szakmai gondolatok informatikai rendszerek teszteléséről.

Gazda

Friss topikok

  • Akron: @Verhás Péter: Az ügyfeled a cég (vezérigazgatóval, Józsi nénivel) A cég ellenőrzi le és veszi át ... (2018.01.31. 14:09) Miért UAT
  • Verhás Péter: @ hrgy: Egy kicsit felhúztam magam, de sebaj. A lényegi állításokban igazad van, ám a személyekre... (2011.10.09. 00:25) A tesztelés nem mindenható
  • crix: Ez a hozzáállás. Sajnos most is. Aztán csodálkoztak itt a népek, amikor bevállaltam a hétvégi munk... (2011.10.05. 16:56) Újra fizetni kell
  • crix: és milyen specifikáció mentén ment át az ügyfél? elég blind? (2011.10.05. 13:41) Ügyfélteszt
  • fqqdk: fitnesse, concordion, és cucumber integráció lesz? (2011.03.05. 13:42) Automatizált tesztelés és üzleti tesztelés

Társblogok

Az ügyfél igaza

2010.02.06. 06:58 | Verhás Péter | 2 komment

Minden szoftverben van hiba. Ha a szoftverben nincs hiba, akkor jön egy olyan felhasználó, aki tudja úgy használni, hogy összeessen. És akkor elgondolkodhatsz azon, hogy a szoftverben van-e a hiba, vagy a felhasználóban.

De ha nem hobbi programról van szó, akkor a felhasználó egyben ügyfél is, és ez megválaszolja a kérdést.

Az ügyfélnek mindig igaza van.

Nemrég összeomlott egy olyan rendszer, ami több, mint öt éves és több helyen üzemel stabilan. Ilyen is van. Bejelentkezni a rendszerre nem lehet (éles, adatok, és security), hát akkor nyomozzunk vaktában. Lekértük a logokat napló fájlokat. Csak az látszott, hogy öt másodperc helyett négy óra alatt állt le a rendszer, amikor szabályosan megpróbálták leállítani.

Csak halkan megjegyzem, hogy az ügyfél kivárta (szerintem du. otthagyta a rendszert), és nem lőtte le a processzeket.

Lekértük az összes többi modul naplót is. Na ott már láttunk valamit. Hamarosan rájöttünk, hogy mi volt a rendszer gondja, a folyamatosan működő Linux rendszer alatt valaki vagy valami átállította a hozzáférési jogosultságokat, és nem fért hozzá a programunk olyan fájlokhoz ami kellett neki, és ezzel igencsak küzdött a szoftver. Nem számítottunk rá, hogy egy beüzemelt éles rendszert valaki nekiáll piszkálni. Meg lehetett volna úgy is csinálni a rendszert, hogy ne csücsüljön le, de erre nem gondoltunk. Amúgy most is úgy gondolnám, hogy ezt nem lett volna illendő egy üzemelési környezetben megtenni (mármint, hogy egyszercsak megváltozik a hozzáférési jogosultság) de valahogy megtörtént.

Leírtuk, ahogyan kell, tessék visszaadni a jogosultságot, program újraindul és működni fog. Jira issue resolv-ba, várjuk a visszajelzést. Visszajelzés:

Nem volt semmilyen jogosultság módosítás, nem tudjuk mi történhetett. Most sem állítottunk semmit, viszont most már működik.

Aha...

A bejegyzés trackback címe:

https://csakatesztemenkeresztul.blog.hu/api/trackback/id/tr571733299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vicziani · http://jtechlog.hu 2010.02.07. 17:45:20

"Magától megjavult." Ez nálunk már-már szállóige. Ilyen márpedig van. :)))

palacsint · http://palacsint.hu/ 2011.01.31. 23:53:38

Legközelebb először az ls -laR kimenetét kell elkérni :)
süti beállítások módosítása